Розробки уроків


План – конспект уроку  фізичної культури
 з елементами футболу .

Тема:міні- футбол.
Дата проведення:
Місце проведення: спортивний зал.
                          
Інвентар: футбольні м’ячі, фішки, секундомір.

Завдання уроку:
1. Ознайомити з технікою виконання ударів по мячу головою.
2.Повторити техніку виконання ведення мяча внутрішньою
     стороною стопи.

3.Удосконалити техніку удару по мячу внутрішньою стороною
    стопи в русі.

4. Закріпити вивчені на уроці елементи у навчальній грі міні-футбол.










Частини
уроку

        Зміст


Дозу-вання

Організаційно-методичні вказівки
Підго-
товча
части-
на
уроку                12-14 хв.


1.Шикування в одну шеренгу,
рапорт,привітання.
2.Повідомлення завдань уроку.
Інструктаж з техніки безпеки на уроках футболу.
3.Вимірювання частоти серцевих скорочувань(ЧСС) за 10 сек.

4.Стройові вправи на місці:
- перешикування учнів із шеренги по одному в шеренгу по двоє «уступом».
- перешикування з однієї шеренги в колону по одному.«право-руч!»

5. ЗРВ в русі:
а) різновиди ходьби:
-в.п. руки на пояс - на носках;
- в.п. те саме - на п’ятках;
- в.п. те саме, на зовнішній стороні стопи;
- те саме на внутрішній стороні стопи.
б) різновиди бігу:
-звичайний;
-приставними крокоми лівим (правим) боком;
-почергово лівим і правим боком;
-біг із закиданням гомілки;
-біг з діставанням кистями рук п’яток правої, лівої ноги;
- біг з високим підніманням стегна;
-біг з вистрибуванням правої, лівої з послідовною імітацією удару головою;
-біг спиною в перед, по діагоналі;

-прискорення по діагоналі;
в) стрибки через м’яч.

г)  вправи на гнучкість:
вправа №1
в.п. широка стійка ноги нарізно,  
руки на колінах
1 - перенести вагу тіла в присяд на ліву ногу
2 - перенести вагу тіла в присяд на праву ногу
3-4 - те саме.
                  вправа № 2
в.п. стйка ноги нарізно, руки прямі перед грудьми, долонями до низу
1 - мах правою, дістати носком кисті правої руки
2 - в.п
3-4 - те саме лівою
вправа№ 3
в.п. -  стійка ноги нарізно, руки на пояс
1 – 3 пальцями рук дістати до носків
4 – в.п.
Вимірювання частоти серцевих скорочувань(ЧСС) за 10 сек.
Перешикування учнів в дві шеренгипо парах один навпроти одного.

6. Перевірка домашнього
завдання (жонглювання мячем)

1хв.


30 с.

 30 с.



 1 хв.

1-2 хв.





15 с.
15 с.
15 с.

15 с.


10 с.

15 с.
15 с.
15 с.

15 с.
15 с.


15 с.
2х20м

2х20м
2х15м



6-8 раз









6-8 раз






6-8 раз


30 с.




2хв.
Перевірити зовнішній вигляд учнів, їхнє самопочуття.

Учні повинні чітко виконувати вимоги вчителя щодо виконання вправ.
Вимірювання ЧСС виконувати по свистку. У нормі 80 – 90 уд/хв


«Із шеренги по одному в шеренгу по двоє, уступом - «руш!»
«Право-руч!» наліво в обхід по майданчику «кроком руш!». Слідкувати за осанкою.



Слідкувати за диханням.
Вправи виконувати по команді «Руш!».
Підбородок при піднятий, зберігати правильну осанку.




Зміна через 2 кроки

Звернути увагу на правильність виконання.
В.п. руки на рівні пояса зігнуті в ліктях долонями донизу.
Звернути увагу на імітацію удару головою
Дивитись через ліве або праве плече.
Біг з максимальною швидкістю.
Відштовхуватись двома і приземлятись на дві ноги.


Ноги в колінах не згинати.









Вправу виконувати на видох, носок відтянутий.


.


Вправу виконувати на видох, ноги в колінах не згинати.

Вимірювання ЧСС виконувати по свистку.
«По парах один навпроти одного по цілій довжині майданчика «Шикуйсь!»
Основ-
на части-на
уроку
28 хв.
І. Ознайомити з технікою виконання ударів по мячу головою:
а)удар по мячу головою після підкидання  м’яча над собою;





б)передача м’яча головою після накинутого партнером мяча;


в)В. п. - сід ноги зігнуті, руки ззаді, обличчям до партнера.
- передача м’яча головою після накинутого партнером мяча в русі.




ІІ.Повторити ведення м’яча внутрішньою стороною стопи
а) ведення м’яча зпослідовним обведенням партнера і передачею м’яча;

Перешикування учнів із шеренги по двоє  в колону по одному.

б) обводка фішок правою, лівою ногою - зовнішньою та внутрішньою стороною стопи;

в) гравець № 1 обводить фішки, після ведення виконує передачу м’ча гравцеві № 2, який ловить м’яч в руки і накидає його двома руками знизу гравцеві № 1, який набігає і виконує удар головою по воротах.

ІІІ. Удосконалити удар внутрішньою стороною стопи в русі:
а)обводка фішок з послідовним ударом мяча по воротах внутрішньою стороною стопи.
б)гравець № 1 обводить фішки після обводки виконує передачу м’яча гравцеві № 2, гравець  № 2 в один дотик виконує передачу гравцеві № 1, який виконує удар по воротах.

Розподіл учнів на дві команди.
ІV.Навчальна гра у футбол.


1. Нестандартна гра у футбол з елементами удару м’яча головою.




1 хв.



2 хв.





2 хв.



2 хв.







30 с.

2 хв.






2 хв.



3 хв.









2 хв.




2 хв.



30 с.
5 хв.


5 хв.
Розказ, показ техніки виконання удару головою.

Гравець №1 після накидання м’яча над собою, виконує передачу м’яча головою гравцеві № 2. Гравець № 2 ловить мяч в руки і виконує те саме.Удар наносити серединою чола в середину мяча.

Відстань 3-4 м. Мяч накидати двома руками знизу. Звернути увагу на правильну стійку футболіста.
Відстань між партнерами 3-4 м.За сигналом гравці першоїшеренгинакидають мяч обома руками знизу, гравцям другоїшеренги, якіпереміщається спиною вперед виконуючи головою удари по мячу.

Розказ, показ техніки ведення внутрішньою стороною стопи.
Виконувати ведення м’яча правою і лівою ногою. Удар по мячу виконувати внутрішньою стороною стопи.
«Розійтись!». «Навпроти фішок в колону по одному - «шикуйсь!»

При веденні не відпускати далеко мяча.


Передачу виконувати внутрішньою стороною стопи.
Удар головою по мячу виконувати в русі.






Звернути увагу на постановку опорної ноги.

Удар виконувати внутрішньою стороною стопи.





Завдання: застосовувати в грі вище вивчені елементи футболу.

Тактика гри, як у футболі, але прийоми м’яча і передачі виконуються рукми.Завдання: виконати удар головою по воротах після накинутого (руками) партнером м’яча.
Заключ
на
части-
на
уроку
 3 хв.
1.Шикування.
2. Ходьба звичайна.
3. Вправами на відновлення дихання в русі
1 - руки в гору через сторони - глибокий вдих.
2 - опустити руки через середину видих.
3-4 те саме.
3. Вимірювання ЧСС за 10 сек.

4.Підведення підсумків уроку.
5.Домашне завдання

6.Організований вихід з місця занять.




6-8 раз




30 с.

40 с.
10 с.

Звернути увагу на осанку.


Вдих і видих глибокий.




У нормі – до 100 уд/хв

Виставленя оцінок за урок.
Д/з: ведення мяча внутрішньою і зовнішньою стороною стопи.







Роль сучасного вчителя в розвитку критичного мислення учнів на уроках фізичної культури.


Педагогічна професія — одна з найдавніших. Виникла вона на ранніх етапах розвитку людства у зв'язку з потребою передавати підростаючому поколінню набутий досвід, виділившись згодом в окрему галузь.
Часто ми чуємо фразу: "Діти - наше майбутнє". Але від кого залежить майбутнє наших дітей...? Сьогодні змінилися вимоги і до вчителя, і до учня. Становлення і розвиток суспільства породжує гостру необхідність в педагогах, що володіють високою професійною компетентністю, і спроможні створити особистість, незалежну, творчу.
Сьогодні суспільство вимагає такого вчителя, який володіє педагогічною технологією та крокує в ногу з сучасністю. Як говорив Адольф Дістервег, німецький педагог: "…Учитель повинен свідомо йти в ногу з сучасністю, пройматися і надихатися силами, що пробудилися в ній."
Отже, сучасний учитель - це безумовно творча особистість. Він повинен бути активним, комунікабельним, динамічним, працездатним, вольовим, впевненим у собі, толерантним, високо компетентним і творчим. В науковій літературі творчість визначається як діяльність, кінцевим результатом якої є створення якісно іншого, що вирізняється неповторністю, оригінальністю та суспільно-історичною унікальністю продукту.
Проаналізувавши цілий ряд філософської та психолого-педагогічної літератури, я дійшов висновку: творчість - це діяльність, яка породжує щось нове, раніше не відоме на основі осмислення вже нагромадженого досвіду та формування нових комбінацій знань, умінь, продуктів.
Фізичне виховання – могутній засіб активного впливу на розвиток організму і вдосконалення його функцій. Я, як вчитель, постійно здійснюю контроль за станом виконанням фізичних вправ учнями на уроці, їх дозуванням, правильністю виконання та рівнем фізичного навантаження.
На сучасному етапі розвитку  значне місце приділяється впровадженню в навчально-виховний процес інноваційних технологій, орієнтованих на перспективу розвитку нетрадиційних форм та систем оздоровлення що допоможе учням встановити зв’язки з природою, навчитись керувати своїми емоціями, поведінкою, рухами, досягти гармонії між тілом і духом.
Особливістю діяльності на уроках фізичної культури є те, що творча особистість знаходить задоволення не стільки у досягненні мети творчості, скільки у самому процесі. Творча особистість – це індивід, який володіє високим рівнем знань, потягом до нового, оригінального, який уміє відкинути звичайне, шаблонне... Головним показником творчої особистості, її найголовнішою ознакою, дослідники вважають наявність творчих здібностей, які розглядаються як індивідуально – психологічні здібності людини, що відповідають вимогам творчої діяльності і є умовою її успішного виконання.
Фізичне виховання – могутній засіб активного впливу на розвиток організму і вдосконалення його функцій. Вчитель фізичної культури повинен постійно здійснювати контроль за станом виконання фізичних вправ учнями на уроці та дозувати рівень фізичного навантаження. Але, якщо вчитель ставить за мету ще й розвиток потенційних творчих можливостей дитини, формування її як творчої особистості, він повинен оволодіти тими формами, методами і засобами педагогічної діяльності, які забезпечують розвиток креативних рис особистості.
В процесі своєї роботи, як вчитель, я виділяю для себе основні умови перетворення діяльності вчителя у творчу: сприймати учня як особистість в педагогічному процесі (як об'єкт і суб'єкт виховання); розвивати в учнів інтелектуально-логічні здібності (вміння аналізувати, обґрунтовувати, пояснювати, виділяти головне); досягати найбільшої результативності в конкретних умовах праці.
Сучасний урок, зокрема і урок фізичної культури – складова частина загальної культури суспільства, яка спрямована на зміцнення здоров’я, розвиток морально-вольових та інтелектуальних здібностей особистості. Розвиваючи на своїх уроках фізичні якості учнів, я активізую і їх розумові здібності для вирішення завдань всебічного розвитку особистості.
Перший крок з формування зацікавленості учня на уроці – це введення виду діяльності або виду спорту, який до цього часу не використовувався на уроках. Таким чином, на уроках з’являється не футбол, а адаптований для  залу футзал. Підключення до пізнавального процесу проходе з перших секунд, тому що:
·         по-перше, це новий для учня вид рухової активності;
·         по-друге, треба знати нові правила гри;
·         по-третє, виконувати вправи особливим для гри м’ячем;
·         треба освоїти футзальну техніку володіння м’ячем
По першому пункту учні готують повідомлення або реферати по темі "Футзал". По другому, в процесі самопідготовки аналізують і доповідають і що однакового, а в чому різниця в суддівстві та правилах гри в футзал і футбол. По третьому пункту, з’ясовують що, відскок від землі та відскок від дерев’яного полу футзального і футбольного м’яча суттєво відрізняється, чому сприяє різниця у вазі та розмірі встановленого для гри м’яча.
І головне: розвиваю практичні навички на уроці, для чого використовую "інтелектуальні" вправи в "трикутниках", "квадратах", перебігання, де треба не тільки бити, а і продумувати свої наступні дії. І в цьому полягає навчальний задум, який веде до розкриття креативного потенціалу кожного учня.
Заміна виконання монотонної вправи в рухливу гру значно активізує кожного учня до виконання завдання. Змагально-ігровий метод, мета якого - підвищення зацікавленості у виконанні одноманітних вправ, дозволяє монотонну роботу на уроці, де використовуються елементи техніки володіння м’ячем, зробити цікавою та корисною.
Волейбольні передачі м’яча в парах виконуються учнями на дистанціях на умові, що м’яч буде триматися в руках без втрат. Цю дистанцію визначають практичним способом самі учні, а у випадку позитивного результату збільшують її до потрібної межі.
Постійно тримають учнів в тонусі запитання, де відповідь очевидна, але підвищує самооцінку кожного учня. Тобто натякаючи на правильну відповідь, дати можливість учню самому відповісти і продемонструвати вірне рішення. І тільки за умови залучення учнів до творчого процесу і креативному мисленні на уроці, наступає момент, коли діти розуміють вчителя з пів слова, мовою жестів.
Тому роль сучасного вчителя в розвитку критичного  мислення  учня, полягає в тому, щоб знайти, хоч маленьку, але "роль" кожному учню в вирішенні поточних завдань на кожному етапі навчання. Особливу роль в навчальному процесі займає метод "фільтрації" відповідей або дій, де відсутні неправильні відповіді, а є відповіді або дії які не ведуть до вирішення конкретного завдання. У процес обговорення залучається якомога більша кількість учнів, щоб на кінцевому етапі правильне рішення одного учня призвело до перемоги "колективного" розуму, - це, на мою думку є завдання педагога.
Заключна частина уроку – метод аутогенного тренування. Таке проведення заключної частини уроку подобається дітям, вносить різноманітність, а головне – сприяє досягненню його основної мети – зниженню навантаження, відновлення організму.
Практикою підтверджено: сучасний педагог стає дослідником. Педагог майбутнього - в ідеалі педагог-учений, для якого педагогічне дослідження є умовою розвитку професійної майстерності.
Впровадження та використання інноваційних технологій дає можливість встановити в своїй роботі різні форми взаємодії в системі "учитель – учень", що дає можливість вчителеві прогнозувати позитивне ставлення учнів до уроку фізичної культури та спорту.
Спланована та організована інноваційна система фізичного виховання з використанням нетрадиційних форм та методів фізичного виховання різних забезпечує ефективне формування у учнів позитивної мотивації до здорового способу життя.
Для розвитку критичного мислення учнів на уроках фізичної культури я використовую і такі методи інтерактивного навчання:
·         "Спартакіади", гра "Похід". Їх можна проводити на контрольних уроках, після вивчення окремих тем і цілих розділів навчальної програми. Це дозволяє перевірити рівень засвоювання учнями навчальної програми, їх умінь та навичок, застосування цих умінь і навичок в сучасних умовах.
·         "Асоціативний кущ". На початку роботи вчитель визначає одним словом тему, над якою проводитиметься робота, а учні згадують, що виникає в пам'яті стосовно цього слова. Спочатку висловлюються найстійкіші асоціації, потім - другорядні. Учитель фіксує відповіді у вигляді своєрідного "куща", який поступово "розростається".
·         "Мікрофон". Технологія надає можливість кожному сказати щось швидко, по черзі, відповідаючи на запитання або висловлюючи власну думку чи позицію.
·         "Мозковий штурм". Є відмінним методом для використання досвіду учнів і з метою розв'язання проблем та розробки ідей. Найкраще спрацьовує в групах у кількості 5-7 осіб.
Робота в групах. Можна використовувати для досягнення будь-якої дидактичної мети: засвоєння, закріплення, перевірки знань. За умов групової роботи всі діти отримують можливість говорити, висловлюватись. Вона сприяє розвитку навичок спілкування, вміння висловлюватись, критичного мислення, вміння переконувати й вести дискусію.
Можна швидко виконати вправи, які за інших умов потребують значної витрати часу. Наприклад, на уроці фізичної культури "Україна – футбольна країна" групову роботу можна організувати таким чином.
Учні об'єднані у 3 групи:
·         1 група - історики;
·         2 група - теоретики;
·         3 група-вболівальники.
Завдання:
·         1 група – підготувати доповідь "Історія формування футбольних традицій в Україні;
·         2 група – розповісти про основні правила гри в футбол;
·         З група – підготувати розповідь про видатних українських футболістів.
Появу інтерактивних форм діяльності учнів на уроках фізичної культури можна визнати як тенденцію в діяльності вчителів у контексті особистісно – зорієнтованої педагогічної парадигми та розвитку в них креативного мислення. Використання означених форм навчання учнів сприяє трансформації їхньої діяльності в бік особисто значущості.
Подальша систематизація педагогічного досвіду, класифікація теоретичних і практичних розробок з означеної проблеми та укладання на цих засадах технологій, технологічних карт сприятиме розвитку педагогічної інноватики з формування фізичної культури особистості.
Спостереження за учнями в процесі інтерактивної форми діяльності на уроці дозволило мені визначити такі позитивні тенденції:
·         у всіх учнів підвищується рівень свідомої активності під час виконання вправ;
·         під час такої форми діяльності власний вклад у колективну справу може внести учень;
·         подібні форми діяльності учнів дозволяють вчителю визначити рівень авторитета кожного серед своїх однолітків, та у наступному – сприятливого підтримці або підвищенню.
Перспективою подальшого мого дослідження – є пошук найбільш ефективних методів і засобів навчання в кожній структурній частині уроку з урахуванням психоемоційного стану учнів. Саме це, на мою думку, слід вважати дієвим чинником підвищення їх працездатності.
Автор:    Кусовський О.О.
Посада: вчитель фізичної культури.



Комментариев нет:

Отправить комментарий

Перелік відео-уроків:

- Найпростіший комплекс вправ ранкової гімнастики. Дистанційне навчання з фізичної культури. Заняття №1 - Краща ранкова зарядка - "Б...